"Czas ucieka". Wiesława Maciejak.

Wydana w Wydawnictwie Prószyński i S-ka. Warszawa (2018). Ebook.
Data premiery 09.08.2018.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa.

Nie czytałam pierwszej książki pani Wiesławy Maciejak, która wprowadza nas w losy bohaterów książki "Czas ucieka". Niemniej jednak łatwo można się zorientować kto jest kim i jakie są wzajemne powiązania, tak więc śmiało można sięgnąć po tę od razu. 

Zaletą tej książki jest to, że opowiada o losyachbohaterów , ujmę to , 50 plus. Przyzwyczajono nas trochę do tego, że wielkie sprawy i zmiany losu opowiadane są głównie w kontekście bohaterów, bohaterek młodych. Stojących na progu życia.

Teresa i Ksawery, to osoby już w poważniejszym wieku. Teresa miała już własną rodzinę, ma dwójkę dzieci, już po studiach. A mimo tego nie osiada na laurach, nie staje się stateczną matroną. Chce od życia czegoś więcej i po to "więcej" odważnie sięga. Odważa się zaręczyć i chce założyć nową rodzinę.  To plus książki, zarówno to, że bohaterką nie jest młodziutka pani po rozwodzie, a osoba w wieku dojrzalszym. Natomiast osobiście nie do końca potrafiłam polubić Teresę, główną bohaterkę. Jej motywacja pewnych czynów czy zachowania wydawały mi się nieco zbyt infantylne. Tak, jakby właśnie bohaterką była jednak osoba o jakieś co najmniej dwie dekady młodsza. Tak więc to wydawało mi się nie do końca wiarygodne, chociaż sądzę, że to może być wyłącznie moje indywidualne odczucie a może dobrze, że tak jest skonstruowana ta postać. Chyba wolę jako czytelniczka, gdy bohaterzy poruszają jakoś moje emocje.

Teresa i Ksawery to para dość późna ale szczęśliwa. Nawet bardzo. W planach jest wspomniany już ślub. Tuż przed tym wielkim wydarzeniem jednak przyszły mąż Teresy przesuwa datę ślubu i nieco zbyt tajemniczo się zachowując wyjeżdża do Londynu. Wróci z tego miasta z dość niezwykłymi informacjami. I pytaniem, które to pytanie a raczej odpowiedź na nie, będzie momentem przełomu w życiu obojga. Para ostatecznie pobiera się a ich wspólne życie czeka wielka zmiana. Zmiana, która głównie w Teresie będzie budziła obawy i niepokój. 

"Czas ucieka" to książka obyczajowa o zwyczajnych ludziach, którzy mimo tego, że życie szybko mija , chcą kochać i być kochanymi. Nie ma w tej książce nieoczekiwanych zmian akcji, opowiada ona raczej o życiu , które zna najczęściej większość z nas. Jest miłość, radość, rodzina, choroby, szczęście i jego brak. Jak w życiu właśnie. 

Moja ocena to 4.5 / 6. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rocznica ...

"Wybacz". Kamila Cudnik.

Obejrzałam "Wednesday" czyli moje pedagogiczne osiągnięcia...