"Zbrodnia niedoskonała". Katarzyna Bonda, Bogdan Lach.

 Wydana w Wydawnictwie MUZA SA. Warszawa (2015). Ebook.

"Zbrodnia niedoskonała" to książka, po którą jeśli jeszcze nie sięgnęli to z pewnością sięgną osoby interesujące się tematyką kryminalną a konkretnie też tak zwanym "true crime". 
Nie wiem na ile potrzeba jest wyjaśniania kto jest kim w duecie, który napisał tę książkę. Być może warto jest przypomnieć, że Bonda to jedna z najbardziej znanych polskich autorek książek kryminalnych a Bogdan Lach to jeden z najsłynniejszych polskich profilerów. Pełni On zawód do niedawna jeszcze w Polsce nieznany a od parunastu czy może parudziesięciu już lat, coraz bardziej na polskiej scenie kryminalnej dostrzegany i co ważniejsze, poważany i wykorzystywany podczas wydawałoby się, niemożliwych do rozwiązania, śledztw. 

"Zbrodnia niedoskonała" to krótkie wprowadzenie i wyjaśnienie tego, kim jest profiler a następnie opis wielu polskich spraw, przy których właśnie Bogdan Lach, pracował i które dzięki Jego żmudnej pracy , zostały rozwiązane. 

Bardzo trudno jest mi napisać jak oceniam książkę bo przecież nie powiem , że jest świetna , skoro wiem, że opowiada o prawdziwych zbrodniach, o ludzkich tragediach! Trudno tak oceniać książkę opowiadającą o tym jak ktoś stracił życie lub zaginął a jego bliscy zostali w rozpaczy i często nie znają prawdy dotyczącej przestępstwa popełnionego na bliskim im osobach. Może więc napiszę , że jest to książka interesująca? Dobrze napisana? Przybliżająca laikom czy nawet, nazwijmy to tak w przypadku miłośników podcastów true crime, tak zwanym "kanapowym detektywom" niewiarygodnie trudną i jak już pisałam, żmudną pracę profilera. 

Książkę czytało się bardzo dobrze, niestety (wciąż przypominam, że to książka opowiadająca o prawdzie a nie kryminał z najbardziej ciekawą ale jednak wymyśloną fabułą) i nie można się było od niej oderwać.

Dla czytelników, którzy chcą przez chwilę pełnić rolę profilera, autorzy "Zbrodni niedoskonałej" przygotowali nawet zagadkę, w której oczywiście należy określić profil sprawcy zbrodni. Zbrodnia ta wydarzyła się naprawdę, natomiast w książce szczegóły zostały nieznacznie zmienione jak i zdziwiona jestem tym, że jest to zbrodnia, która w książce ma rozwiązanie i konkretnego sprawcę a niestety, w życiu rozwiązana nie została :( nad czym ubolewam bo odkąd o niej usłyszałam, "siedzi" mi w głowie i życzę bliskim Ofiary aby prawda ujrzała światło dzienne i oby sprawca poniósł zasłużoną karę).

Moja ocena tej książki to 6 / 6. 


Jeśli macie może do zaproponowania mi jakieś inne książki z dziedziny true crime , z polskiego podwórka najchętniej, to proszę, podzielcie się tytułami. Ja na razie zaczęłam kolejną książkę o profilowaniu duetu Bonda - Lach a przede mną jeszcze książka Jana Gołębiowskiego. Może jednak wydane jest coś innego, co czytaliście i co polecacie? Z góry dziękuję. 

Komentarze

  1. Fascynuje mnie praca profilera. Jako nastolatka myślałam nawet o pracy w podobnym charakterze. Wyleczyłam się z tej fantazji dość szybko, ale sentyment do podobnych wątków i ciekawość tej tematyki pozostały we mnie do dziś. Na pewno kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nietuzinkowy i oryginalny zawód ale z pewnością ogromnie stresujący. A samą książkę polecam, oczywiście. Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rocznica ...

Jedenaście lat bez...

Obejrzałam "Wednesday" czyli moje pedagogiczne osiągnięcia...