Światowy Dzień Książki ...

...i Praw Autorskich dziś obchodzimy. Dla miłośników książek żadna to nowina :) ale na pewno warto jest wypatrywać promocji i zachęt książkowych w księgarniach czy to stacjonarnych czy ebookowych. Ja w każdym razie zamierzam trzymać rękę na pulsie, o ile czas mi na to pozwoli :)
Czego życzę sobie i Wam w tym dniu? Życzę samych dobrych książek. Takich, które coś nam dadzą/ I to "coś" szeroko rozumianego. Czasem wiedzę, czasem zwykłą rozrywkę i śmiech. Czasem rumieniec , czasem zadumę, czasem strach, czasem możliwość pogłówkowania nad tym kto jest sprawcą. Czasem zaś lirykę i wzruszenie.  Czasem przeniosą czy to w regiony, w których byliśmy  i do których taki książkowy powrót jest miły naszemu sercu, czasem zaś w miejsca całkowicie nowe, ba! w takie, w które wiemy, że raczej nigdy nie uda się nam dojechać, dolecieć, po prostu, nie trafimy tam. Książki są cudowne, zauważcie, prezentują nam i darują całkowicie same siebie (nie chcąc nic w zamian!) i wachlarz najrozmaitszych doznań.
Kochane Książki, dziękuję, że jesteście. 
W tym dniu dziękuję też wszystkim autorkom i autorom , i tym, których znam (osobiście, ha!) i tym, których nigdy nie poznam. Pisząc książki ubogacacie niewymiernie mój świat, moje życie.
Dziękuję też tłumaczom. Tak tak. To często Wy tworzycie książkę wręcz na nowo. A na pewno tłumaczka czy tłumacz są współautorami książek. 
Osobne życzenia składam zaprzyjaźnionym Wydawczyniom, Wydawcom, Wydawnictwom i właścicielom księgarni czy sieci wydawniczych.
No dobrze, a teraz pytanie, które jest dziś w tak wielu miejscach ale będzie i tu. W jaki sposób uczcicie ten dzień? Ja zaczęłam od wyboru książek (jeszcze poszukam ale teraz na początek ) do akcji, w której przedszkole Jasia bierze udział kolejny rok z rzędu czyli akcji "Zaczytani" (znajdźcie w necie hasło Zaczytani.org ) . 
A sama poczytam dziś i mam nadzieję, że uda mi się skończyć książkę, którą czytałam w czasie weekendu czyli "Moje wielkie ruskie wesele" Anny Mandes-Tarasov. Którą to nawiasem mówiąc, polecam ;) Jeśli nie przeszkodzi mi burza, zamierzam odwiedzić zaprzyjaźnioną kameralną księgarnię na lokalnym bazarku i kto wie, może skorzystam z jakiejś promocji. 
Miłego dnia i udanego świętowania.  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rocznica ...

"Wybacz". Kamila Cudnik.

Obejrzałam "Wednesday" czyli moje pedagogiczne osiągnięcia...