"Droga do Sieny". Marek Zagańczyk.

 Zeszyty Literakie. Warszawa (2013). Ebook.

Kolejna książka wydana w Wydawnictwie Zeszytów Literackich, po którą sięgnęłam w dość krótkim czasie. 
"Droga do Sieny" to książka dość specyficzna. Spotkałam się z zaskoczeniem w internecie, że nie jest to coś w rodzaju przewodnika po Toskanii. No więc nie, nie jest. 
Jest natomiast subiektywnym zapisem wrażeń, refleksji zarówno pod wpływem odwiedzanych przez autora miejsc w Italii jak i również jego wrażenia, odbiór ulubionych autorów.

Napisana z wielką erudycją książka proponuje nam , czytelnikom, swoje własne odebranie dzieł sztuki i miejsc odwiedzanych przez autora. Zdecydowanie proponowane są szlaki poboczne, zjechanie z utartych ścieżek, może skromniejszych, za to takich, które nas samych mogą zachwycić i sprowokować do intelektualnych refleksji.

"Droga do Sieny" to książka o podróży zarówno tej fizycznej jak i w głąb siebie i swoich wrażeń. To książka o sztuce i tej najsłynniejszej i tej mniej znanej a takiej, która dla nas samych stać się może ważną. To wreszcie książka o odbiorze dzieł sztuki i miejsc zarówno przez pryzmat własnych doświadczeń ale i przez spojrzenie innych. 

Moja ocena to 5 / 6. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rocznica ...

Jedenaście lat bez...

Obejrzałam "Wednesday" czyli moje pedagogiczne osiągnięcia...