"Kolejna osoba, którą spotkamy w niebie". Mitch Albom.

 Wydana w Wydawnictwie Zysk i S-ka. Poznań (2019). Ebook. 

Przełożył Jakub Jedliński. 
Tytuł oryginalny The Next Person You Meet in Heaven.

Po bardzo dobrej pierwszej części dylogii noszącej tytuł "Pięć osób, które spotykamy w niebie", o której pisałam chwilę temu sięgnęłam po tę i ponownie jestem zadowolona z lektury.
W tej części poznajemy losy Annie, którą to dziewczynkę "poznaliśmy" w pierwszej części. Annie została uratowana w czasie dramatycznych wydarzeń mających miejsce w parku rozrywki Rubyland a uratował ją wówczas nikt inny jak Eddie. 

Eddie po swojej śmierci każdą z pięciu osób napotkanych w niebie pytał o to czy udało się przeżyć tej małej dziewczynce ale nikt nie udzielił mu wówczas na to odpowiedzi. Lub może udzielił ale już po tym jak zakończyliśmy lekturę książki abyśmy nie wiedzieli o tym i mieli przyjemność z czytania dalszego ciągu tej niezwykłej opowieści.

Ponownie poznajemy losy bohaterki, która trafia do nieba i również ona, jak Eddie, spotyka tam pięć ważnych dla niej osób, które w ten lub inny sposób miały wpływ na jej życie. 
"Kolejna osoba, którą spotykamy w niebie" ma konstrukcję podobną do pierwszej części czyli poznając pięć osób napotkanych przez Annie w niebie również poznajemy pięć momentów granicznych jej życia. Również lekcje, jakie udzielają jej napotkane osoby, mogą wydawać się podobne do tych, jakie poznaliśmy w opowieści o Eddim. Miłość, rodzina, wybaczenie, nie chowanie w sobie urazy, to wszystko pozwala nam czuć się spokojnie i szczęśliwie. 

Spodobała mi się proza tego autora. Sięgnę na pewno po coś więcej co wyszło spod jego pióra. Mam chęć na coś, co jest krzepiące i dodające otuchy. 

Moja ocena ponownie 6 / 6. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rocznica ...

Jedenaście lat bez...

Obejrzałam "Wednesday" czyli moje pedagogiczne osiągnięcia...